Od Samobora do Rudina

Nema ljepše nego otići na višednevno planinarenje po Velebitu, obzirom na sve, pod hitno sam se spremio, jer je Vlasta već oko 17 H dolazila po mene, dočekao sam je vani na cesti, stavio sam stvari u auto i krenuli prema Samoboru, na autobusnom kolodvoru već nas je čekao drugi dio ekipe Gordana i Danijela, prekrcali smo opremu u Gordanin auto i krenuli smo starom cestom prema Gospiću , a od Gospića na Baške oštarije, točnije do Vile Velebita,  U Vili Velebita, planinarskom domu od P.D.Željezničar iz Gospića smo noćili, no naravno nismo odmah otišli na spavanje jer su u domu bili speleolozi iz Zagreba s kojima smo zapjevali, a i popili po koju.

U jutro nakon ustajanja i doručka zamolili smo domara Miroslava da ode sa nama do ispod Visoćice i da nakon našeg pokreta vrati auto natrag do doma, ali on nije mogao izdržati nego se sa nama popeo na Visoćicu, točnije, ja sam ostao ispod Visočice, jer sam mislio da če se ekipa vratiti dole pa da čemo svi zajedno krenuti prema Rudinama, a Gordana samo gleda prema svom Garminu i krenula je svojim putem kako joj je aparat pokazivao, ali se na kraju svejedno morala spustiti dole na stazu gdije smo se i našli i krenuli smo dalje po stazi, ali opet se ispriječio Garmin, kao ovdije nije staza, kud to idemo i tak, no dobro, umjesto da odemo okolo i lakšim putem, morali smo se popeti ponovo iza male Visoćice gdije smo prešli preko hrpta i spustili se u šumu gdije smo izbili na stazu, po kojoj smo nastavili do Rudina, na Rudinama je nekadašnja vojna baraka uređena kao sklonište i ne pripada Planinarskom savezu Hrvatske, u skloništu su četri kreveta, stol, peć i puhovi he,he, sklonište ima i malu verandu, ima sjekira, pila, bačva za kišnicu, ali ovaj puta nije bilo vode u njoj, ali smo našli vode u skloništu te dio upotrjebili za kuhanje hrane, ima na deset minuta od skloništa prema Oglavinovcu izvorište ali vodu treba prokuhati i po mogućnosti staviti tabletu u vodu no dobro.

Smjestili smo se u sklonište, izvadili smo meso koje smo donijeli sa sobom, skupili smo drva, a Vlasta piromanka je palila vatru, kad je sve bilo spremno meso smo stavili na roštilj i na kraju sreći nije bilo kraja. još smo neko vrijeme sjedili pored vatre, smijali se i šalili, došlo je vrijeme za spavanje, puhovi nam nisu dali mira , čak su prevrnuli lonac na mene, ali dobro, izdržali smo.

Napomena:

Najlakši prilaz Visoćici je iz mjesta Rizvanuša na cesti Gospić-Karlobag, po dolasku pod Visočicu prvo dolazimo do nekadašnjeg Gojtanovog doma koji je sada razrušen i tužno ga je vidjeti, pored doma je napravljeno malo sklonište, a ima i bunar, od Gojtanovog doma pruža se prekrasan pogled na Velebit s jedne strane na More i vrhove, a na drugu stranu sve preko Oglavinovca i Javornika prema Strugama i vrhovima velebita, a da ne pričamo po usponu na Visočicu prekrasan pogled na velebitske vrhove, more, Liku, Ličko polje.​ Rudine je naziv za veliku livadu nedaleko Visočice  gdije je uređena sklonište u nekadašnjoj vojnoj baraki koja je ostala nakon domovinskog rata, u baraci su četiri kreveta, po dolasku na sklonište , poželjno je da imate dovoljno vode sa sobom s obzirom da nema bunara nego bačva za skupljanje kišnice, odnosno ono što nam bog dade, ima dosta veliko poilište na nekih deset minuta od skloništa u pravcu Oglavinovca s desne strane, ali je potrebno vodu prokuhati i staviti tablete Izosan prije upotrebe. Sklonište je postavljeno na rubu šume i ima dosta dobar pogled na livadu i okolno stijenje, ali nije preporučljivo puno se šetati okolo bez osobe koja dobro poznaje teren zbog sumnje na zaostale mine i ostala eksplozivna sredstva.

Što vrijedi posjetiti:

Kuterevo:

Na putu od Zagreba do Baških oštarija, ako se skinete na Izlazu Otočac,na putu vam se nalazi Utočište za napuštene medvjediće u Mjestu Kuterevo, do Kutereva se dolazi tako da produžite po silasku kroz mjesto Švica i nakon što prođete skretanje za Krasno koje vam ostaje s ljeve strane vi produžite još malo i po putokazu skrenete ljevo prema Kuterevu, kod crkve skrenete desno i evo vas u utočištu, cijelo vrijeme vas prate oznake u obliku medvjeđe šape. Kod utočišta imate i restoran u kojem možete fino pojesti pravu Ličku hranu, a i ostalo po želji.

Gacka dolina - Sinac

Nakon što iz mjesta Kuterevo produžite prema Gospiću, obavezno vrijedi posjetiti Gacku dolinu i mjesto Sinac, odakle dolazite na izvor Gacke i Majerovo vrilo na izvoru Gacke u obnovljenim mlinicama možete kupiti brašno mljeveno na stari način ispod kamena, od Majerovog vrila produžite još malo do Tonkovića vrila gdije je i restoran u kojem možete pojesti frišku pastrvu na žaru, nakon što ste sve obišli, produžite za Gospić.

Gospić:

​Nakon što smo krenuli za Gospić, prije gospića nalazi se selo Smiljan gdije je rođen Nikola Tesla, a u Gospiću obavezno posjetite crkvu i muzej, u Gospiću možete pojesti dobru Pizzu u Pizzeriji Tomislav, ako vam se više ne staje, produžite ravno do Baških oštarija i do planinarske kuče Vila Velebita, ali o tome nekom drugom prilikom.